niedziela, 26 listopada 2017

"Gwiaździsta noc Vincenta i inne opowieści. Historia sztuki dla dzieci" - Michael Bird

Gwiaździsta noc Vincenta to książka, która pozytywnie mnie zaskoczyła. Trochę bałam się, że spotkam tu suche opisy biograficzne i parę zdjęć dzieł sztuki, ale na szczęście moje obawy były niepotrzebne.





Książka opowiada o wielu sławnych artystach, zarówno malarzach jak i rzeźbiarzach. Spotkamy tu między innymi Rembrandta, Van Gogha, Leonarda da Vici, Michała Anioła czy Claude-a Moneta,  Nawet dorośli mogą się wiele dowiedzieć i zobaczyć świat oczami artysty. Wspaniałe jest tutaj również to, że wszystko jest ułożone chronologicznie, więc można przyjrzeć się ewolucji sztuki.


Nasza Księgarnia to wydawnictwo, do którego mam ogromne zaufanie i niemal wszystkie ich książki (oraz gry!) uważam za cuda. Podobnie jest tutaj: duży format, twarda okładka, grube kartki, piękne ilustracje, a do tego wspaniałe opisy. Cieszy mnie również przejrzysty spis treści, w którym błyskawicznie odnajdziemy to, co nas interesuje. 


Zaskoczyło mnie tutaj to, że te króciutkie opowiadania pozwalają nam trochę "dotknąć" artysty, poczuć go, zrozumieć myśli i intencje. Talent jest tutaj oczywiście ważny, ale sam proces tworzenia i towarzyszące temu emocje zostały tutaj bardzo wyraźnie podkreślone. 


Jeżeli chcecie zainteresować swoje dziecko światem sztuki, pokazać że artyści to prawdziwi ludzie, to koniecznie dajcie mu tę książkę. Opowiadania są krótkie i ciekawe, więc wspaniale rozbudzą wyobraźnię i chęć poznania bliżej któregoś z artystów. Sama jestem zachwycona i nawet mnie przeglądanie Gwiaździstej nocy sprawia wielką przyjemność.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Nasza Księgarnia!


  • Tytuł: Gwiaździsta noc Vincenta i inne opowieści. Historia sztuki dla dzieci
  • Autor: Michael Bird
  • Tłumacz: Joanna Wajs
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
  • Liczba stron: 336
  • Rok wydania: 2017
  • Ocena: 6/6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty