niedziela, 27 października 2019

"321 superciekawych faktów, które trzeba poznać, zanim się skończy 13 lat"


Ta książka dotarła do mnie już dawno, ale… została uprowadzona przez dzieci w rodzinie i tyle ją widziałam… Okazało się bowiem, że jest na tyle ciekawa, że wędrowała w mojej rodzinie z rąk do rąk! Czym jednak zasłużyła na tak wielką miłość?




Podejrzewam, że przede wszystkim umiejętnością zaskakiwania. Chociaż mam nieco ponad 13 lat, to wiele wiadomości było dla mnie zupełną nowością… Co mnie zaskoczyło najbardziej? Chyba to, że pomarańcze są „ludzkim” wynalazkiem, czyli skrzyżowaniem pomelo z mandarynką i w dodatku naturalnie są… zielone! Czy są to zatem zielończe, a nie pomarańcze?! Nie wiedziałam też, że w ciągu doby mogę wypocić nawet… 8 litrów! Wiem też, że dżdżownice, które uważałam za zupełnie nieciekawe stworzenia mają swoją toaletę, czyli jedno jedyne miejsce, w którym zawsze robią kupę. Z tego względu powstają duże kopce dżdżownicowych kup… Więcej nie będę opowiadać, bo przecież nie ma potrzeby psuć Wam zabawy! Z logopedycznych rzeczy zaskoczyło mnie, że język jest tak samo niepowtarzalny jak linie papilarne. Na obrazku pokazano nawet skrócone wędzidełka. :D


Przeglądanie książki ułatwia fakt, że jest ona podzielona na kategorie. Ja, jako logopeda, oczywiście zaczęłam od O słowach i języku, a później dopiero przeszłam do ciekawostek dotyczących zwierząt, roślin, znanych ludzi, historii, sportu, a nawet jedzenia. Wiele się nauczyłam i każda z tych kategorii miała dla mnie sporo nowych informacji. Niestety, w szkole często brakuje czasu na trochę zabawy podczas nauki i odkrywanie ciekawostek, jakie ma nam do zaproponowania świat.


Książka jest wydana w twardej oprawie i wydrukowana na dobrej jakości papierze, dzięki czemu przetrwa wiele lat wertowania przez małych i nieco większych czytelników. Lubię książki o tak dużym formacie, bo mają zwykle większą czcionkę i ładniejsze obrazki.

Nie ma co tu dużo mówić – jest to po prostu świetna, ciekawa książka, która pokazuje, że wiedzę można przekazać w lekki i zabawny sposób. Przecież tak naprawdę świat jest niesamowity! To my, dorośli, często tracimy ciekawość poznawczą i umiejętność zachwycania się małymi rzeczami… Dlatego zachęcam – zatrzymajmy się na chwilę, rozejrzyjmy wokół, a dostrzeżemy znacznie więcej niż mogłoby nam się wydawać. Uczmy nasze dzieci, że świat jest ciekawy – trzeba tylko na niego patrzeć z odpowiedniej perspektywy…


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Nasza Księgarnia <3

  • ·        Tytuł: 321 superciekawych faktów, które trzeba poznać, zanim się skończy 13 lat
  • ·        Autor” Mathilda Masters, Louize Perdieus
  • ·        Tłumacz: Alicja Oczko
  • ·        Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
  • ·        Liczba stron: 290
  • ·        Ocena 6/6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty