środa, 1 stycznia 2020

Dyslektyczne potyczki - Epideixis - Loogomowa

PUS to jedna z pierwszych pomocy, które od razu kupiłam do swojego gabinetu. Rebusy, zagadki, czytanie ze zrozumieniem, nauka czytania... Opcji jest niesamowicie dużo! Dzieci, nawet te nastoletnie, chętnie się bawią tymi układankami i lubią do nich wracać. A ja je lubię za różnorodność i uniwersalność, gdyż można ćwiczyć zarówno z dzieckiem w wieku przedszkolnym jak i wczesnoszkolnym.



Kiedy zobaczyłam te nowe książki byłam naprawdę zachwycona. Czasem staję na głowie, żeby wymyślić jakąś formę nagrody dla moich dyslektyków... Najpierw zawsze robimy te "nudne" rzeczy - czytanie, pisania, kserówki. Pod koniec zajęć staram się wymyślać coś ekstra. Często są to po prostu gry ćwiczące koncentrację czy uwagę wzrokowo-ruchową. Dzięki tym nowym książkom PUS mogę dołożyć jeszcze jedną świetną pomoc do pracy z dyslektykami.

Jedyne, co mi przeszkadza, to... Lekki brak uporządkowania. Chciałabym, żeby zadania były lepiej ułożone, np. wg stopnia trudności albo sugerowanego wieku lub konkretnych problemów. Wiem, że jest to trochę trudne do realizacji, ale znacznie łatwiej byłoby używać książek. Kiedy robiłam zadania z nastolatkiem, sporo czasu zajmowało mi znalezienie odpowiednich zadań, które nie będą dla niego zbyt proste. To jednak jedynie drobna uwaga i poza tym naprawdę nie ma na co marudzić.


Zadania są różnorodne - czasem pracujemy na literach, czasem szukamy podobieństw, generalnie wiele się dzieje. Nie ma tu co wiele pisać. Jeśli sobie wyobrazicie jakieś zadania dla dyslektyków, to podobne na pewno znajdziecie w jednej z tych trzech książek. Katarzyna Knopik, znana również jako Loogomowa, zrobiła kawał dobrej roboty.

Praca z dysleksją przestała być aż tak monotonna i nowe książki PUS ją świetnie urozmaiciły. Mam nadzieję, że wkrótce będą kolejne, a te gorąco polecam. :)

Dziękuję Wydawnictwu Epideixis 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty