sobota, 7 kwietnia 2018

"Sen", czyli drzemka pełna emocji i złowróżbnych kruków

W snach wszystko jest możliwe: ważna jest tylko nasza wyobraźnia! W tej grze, prócz wyobraźni, przyda się również pamięć i koncentracja... Jesteście gotowi na niesamowitą przygodę pełną magii i złowróżbnych kruków?



W przypadku Snu pierwszą rzeczą, na którą zwracamy uwagę są piękne ilustracje. Chociaż one nie mają tutaj jakiegoś wielkiego znaczenia, to sprawiają wielką przyjemność i mogą też przydać się do... tworzenia snów jako urozmaicenia gry. Karty mają duży i wygodny format, więc będzie trudno je zgubić, a przy tym łatwo zachwycić się przedstawionym na każdej z kart rysunkiem pełnym zaskakujących detali.


Jak to w Naszej Księgarni: gra jest przemyślana, pięknie i porządnie wydana, pudełko jest idealnie dopasowane do zawartości oraz ma czytelną instrukcję. Do gry dodano nawet bloczek kartek, żeby móc zapisywać wyniki. Najlepsze jest tu jednak to, że Sen sprawi przyjemność zarówno dzieciom jak i dorosłym graczom. Losowy aspekt gry sprawia, że napięcie podczas rozgrywki jest nieco większe niż zwykle, więc po "przebudzeniu ze snu" budzi się też wiele emocji. Właśnie wtedy dowiadujemy się bowiem, kto wygrał rundę (czyli miał najmniej kruków).


Co tutaj rozwijamy? Przede wszystkim pamięć. Każdy z nas ma przed sobą 4 karty, a przed rozpoczęciem rozgrywki może dwie z nich zobaczyć. Musi przy tym zapamiętać, ile było na nich kruków, by wiedzieć, czy warto je zachować w kolekcji, czy raczej wymienić na kartę z mniejszą liczbą ptactwa. Naszym zadaniem jest bowiem mieć jak najmniej kruków w momencie, kiedy sen się skończy. Podczas gry sporo się dzieje: możemy brać karty ze stosu odrzuconych przez innych graczy, albo sięgać po te nowe, nieodkryte. Wbrew pozorom wiele zależy od szczęścia i intuicji, bo przecież sami nie wiemy, jakie karty są przed nami... Jeden z graczy podejmuje decyzję, kiedy sen się kończy i w tym momencie odkrywamy swoje karty i podliczamy kruki.


Nie wiem na ile przejrzyście udało mi się przedstawić zasady, ale na szczęście Nasza Księgarnia robi to rewelacyjnie w instrukcji. Najważniejsze jest to, że gra ma w sobie magię i świetnie sprawdza się w każdym gronie. Zasady można przy tym wytłumaczyć naprawdę w parę sekund i dzięki temu można ją zabrać na każdy wyjazd/imprezę.


Okiem logopedy:
Z uwagi na zachwycającą grafikę, karty można wykorzystać na parę równych sposobów. Pierwszy z nich, to oczywiście rozwijanie mowy narracyjnej i wyobraźni. Kiedy już przestaniemy śnić, możemy opowiedzieć, co nam się śniło! Jestem pewna, że historie opowiedziane przez dzieci wiele razy Was zaskoczą... Możemy też poćwiczyć sekwencje, dodawanie i stworzyć dialogi z ćwiczoną głoską: jak zwykle wszystko zależy od naszej inwencji.

Za grę gorąco dziękuję Wydawnictwu Nasza Księgarnia!


  • Tytuł: Sen
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
  • Rok wydania: 2018
  • Liczba graczy: 2 - 5
  • Czas rozgrywki: 20 minut
  • Wiek graczy: 8 + (choć moim zdaniem młodsze też dadzą radę!)
  • Ocena: 5+/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty