poniedziałek, 29 maja 2017

"Akademia Pana Kleksa", czyli powrót do dzieciństwa - Jan Brzechwa

Pana Kleksa chyba nie trzeba nikomu przedstawiać... Sympatyczny, mądry człowiek, który ma słabość do magicznych piegów, a przy tym prowadzi specyficzną Akademię dla chłopców o imionach na literę A! Wydawnictwo Nasza Księgarnia postanowiło odświeżyć historię o tym niesamowitym mężczyźnie i jego wychowankach.

Opis fabuły wydaje się tutaj zbędny... Chyba każdy z nas bowiem czytał o magicznych przygodach Adasia i jego kolegów z Akademii! Tym, którzy nie są przekonani, czy warto, powiem tylko, że książka jest pięknie napisana, ciepła, mądra i przepełniona humorem. Jan Brzechwa miał wielkie serce, zaskakującą wyobraźnię i niesamowitą wrażliwość, którą czuć na każdej stronie opisanych tutaj przygód. Warto przy tym pamiętać, że dzięki Akademii Pana Kleksa dzieci rozwiną empatię i wiele się nauczą. Sama uwielbiałam tę książkę i czytałam wiele razy, a potem z radością oglądałam serial w telewizji. Akademia Pana Kleksa jest bowiem naszym polskim Harrym Potterem i, podobnie jak on, będzie żyła wiecznie.

Książka jest pięknie wydana: twarda oprawa, grube kartki i wiele ilustracji. Niestety, ilustracje zamiast być mocnym punktem książki są dla mnie wadą. Nadal przed oczami mam obrazki z pierwszego wydania tej książki i te portrety pana Kleksa, stylizowane na dawne czasy, zupełnie mi nie odpowiadają. To oczywiście jest bardzo subiektywna opinia - może dzieci, które nie znają wcześniejszych obrazków zachwycą się tymi. Ja jednak wolałabym chyba już "współczesne" ilustracje - kolorowe, wyraźne i jednoznaczne, bardziej dopasowane do dzisiejszych czasów. Najważniejsza jest tu oczywiście treść, więc w sumie nie ma się czym przejmować, ale inaczej to sobie wyobrażałam. 


Cieszę się z tego, że świetne książki dostają nowe życie i wychowa się na nich nowe pokolenie wrażliwych i mądrych dzieci! Akademia Pana Kleksa jest tak ponadczasowa i mądra, że maluchy na pewno będą zachwycone. 

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Nasza Księgarnia.

Tytuł: Brzechwa dzieciom - dzieła wszystkie - Pan Kleks
Autor: Jan Brzechwa 
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Liczba stron: 340
Ocena: 5/6

1 komentarz:

  1. Mi z kolei podobają się te ilustracje, chociaż nigdy nie byłam fanką Pana Kleksa i mam wrażenie, że już nigdy nie będę.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty