czwartek, 30 czerwca 2016

"Poznaję literki", czyli nauka czytania na wesoło - Wydawnictwo Wilga



Literki poznałam już dobrych parę lat temu i całkowicie się w nich zakochałam. Poznanie alfabetu pozwala bowiem na zanurzenie się w fantastyczny świat literatury. Ja miałam to szczęście, że nauczyłam się czytać bardzo szybko dzięki moim rodzicom i ich miłości do książek. Dziś rodzice mogą sobie ułatwić zadanie nauki czytania kupując książkę Poznaję literki.



 
Książka wydana przez Wydawnictwo Wilga jest idealna nie tylko do nauki czytania, ale również do oswojenia dziecka z literami, ich dźwiękiem i wyglądem. Autorzy zadbali o to, aby na stronie znajdowały się wyrazy rozpoczynające od danej litery alfabetu (nagłos wyrazu), dzięki czemu dzieci mogą osłuchać się z brzmieniem głoski. Podobnie jest w przypadku zdań, w których starano się umieścić jak najwięcej słów zaczynających się daną głoską.


Na dużą pochwałę zasługuje sama forma książki – twarda oprawa i grube (tekturowe) strony sprawią, że książka nie tylko będzie wygodna w użyciu, ale również trwała, dzięki czemu na pewno przetrwa wiele lat użytkowania.

Kolejnym atutem książki są wyraźne, kolorowe i czytelne ilustracje. Rysunki są nie tylko piękne, ale również zabawne. Jestem przekonana, że ucieszą oko zarówno dzieci jak i rodziców. 



Poznaję literki jest więc wspaniałą pozycją dla dzieci i to nawet rocznych lub młodszych. Książka może bowiem rosnąć razem z dzieckiem – najpierw maluch pozna jedynie ilustracje, na których rodzic będzie mógł pokazywać poszczególne elementy i oswajać pociechę z nazwami kolejnych przedmiotów. Książka zawiera wiele zwierząt (koń, koza, krowa, kaczka itp.), które wydają dźwięki, więc można bawić się w onomatopeje (co jest cudownym sposobem na przyspieszenie rozwoju mowy). Po jakimś czasie przyjdzie moment na wytłumaczenie dziecku liter i pokazanie ich kształtu. Następnym etapem jest już jedynie czytanie. Bardzo się cieszę, że ta pozycja wpadła w moje ręce i polecam ją każdemu rodzicowi!




Dziękuję Wydawnictwu Wilga za tę wspaniałą, pięknie wydaną książkę!





Tytuł – Poznaję literki
Wydawnictwo – Wilga (GW Foksal)
Liczba stron – 26 (twarde!)
Wiek – od roku! :)

1 komentarz:

  1. Ładna książeczka. Ten etap już za nami, ale może będę kiedyś potrzebowała na prezent;)

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty