niedziela, 14 października 2018

"Bukiet", czyli masa kolorowych kwiatów, kostek, szczęścia, myślenia i zabawy!


Bukiet jest kolejną pięknie wydaną grą od wydawnictwa Nasza Księgarnia… Piękne kwiaty od razu przykuły moją uwagę, a gra zaciekawiła, więc szybko otworzyłam pełne skarbów pudełko.
Po otwarciu Bukietu powitała mnie piękna instrukcja – prosta i przejrzysta, wytłumaczona tak dobrze, że nawet ja bez problemu od razu wiedziałam, w jaki sposób grać. Jako przejrzyste wytłumaczenie zasad przesyłam Wam również grafikę prosto ze strony Wydawnictwa.



Po otwarciu Bukietu powitała mnie piękna instrukcja – prosta i przejrzysta, wytłumaczona tak dobrze, że nawet ja bez problemu od razu wiedziałam, w jaki sposób grać. Jako przejrzyste wytłumaczenie zasad przesyłam Wam również grafikę prosto ze strony Wydawnictwa.



Prócz tego znalazłam również dwa bloczki pełne kolorowych kwiatów i sześć kolorowych kostek do gry. Do tego drewniane ołówki i możemy przystąpić do rozgrywki. Każdy z nas wciela się tutaj w sprzedawcę kwiatów, który chce najszybciej i najkorzystniej sprzedać swój towar.


Każda kostka to nasz… klient! Rzucamy wszystkimi kostkami i ilość oczek = ilość kwiatów, które chce otrzymać nasz klient, oczywiście w kolorze kostki… Na zmianę wybieramy „klienta” i staramy się dobrać dla niego odpowiedni bukiet, co niestety bywa trudne. Kwiaty muszą bowiem rosnąć obok siebie (żebyśmy mogli je pięknie zakreślić ołówkiem). Jest to zatem pierwsza gra, w której wyrzucenie sześciu oczek nie cieszy, a martwi. Nigdy bowiem nie rośnie obok siebie sześć kwiatów jednego koloru i musimy klientowi wydać coś innego w zamian. A niezadowolony klient, to ujemne punkty…

Za co można dostać punkty? Sprzedanie kwiatów na całym polu, sprzedanie wszystkich kwiatów jednego koloru i wyprzedzenie przeciwnika w sprzedaży. Generalnie gra się toczy szybko i wiele się dzieje. Mnie akurat ogrywano niemal za każdym razem… Ważne tu jest zarówno szczęście jak i taktyka, więc chyba powinnam nad sobą trochę popracować.


Mimo przegranych – bawiłam się świetnie i z całej siły zastanawiałam się, jak zadowolić wszystkich klientów i oczywiście jak wybierać najlepszych i sprawić, że będą zadowoleni.

A co, kiedy będziemy grali tak intensywnie, że zabraknie nam arkuszy z kwiatowymi polami? Możemy sobie je wydrukować prosto ze strony Naszej Księgarni (nawet jest dodatkowy arkusz E), albo kupić nowe bloczki.

Żeby zagrać potrzebujemy naszych kwiatowych pól (dostępne są 4 różne układy A – D i dodatkowy E do ściągnięcia ze strony), ołóweczków, kostek i już możemy szaleć. Gra świetnie sprawdzi się na imprezach i wyjazdach, bez względu na wiek graczy. Dzięki prostym zasadom bardzo szybko można cieszyć się kwiatową magią.



Za grę (i fantastyczną torbę!) dziękuję Wydawnictwu Nasza Księgarnia! :)



  •        Tytuł: Bukiet
  •          Autor: Wouter van Strien                          
  •          Ilustracje: Przemysław Fornal
  •          Wiek: 8-108 lat
  •          Liczba graczy: 1-5
  •          Czas gry: 20 min
  •          Ocena: 6/6

2 komentarze:

  1. Ciekawy blog. Cieszę się, że trafiłam. Mam wiele książek N.K. ale muszę przyznać, że się opuściłam w nowościach.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ja mam mnóstwo zarówno książek jak i gier. :) To chyba moje ulubione wydawnictwo. :D

      Usuń

Popularne posty