Kiedy przypomnę sobie szkolne czasy zawsze mam przed oczami wzajemne wskazywanie palcami winnego... Nauczycielka przychodziła do klasy, widziała coś zniszczonego i zawsze pytała ze złością oraz czujnym spojrzeniem: Kto to zrobił?! Wszyscy z minami niewiniątek wskazywali na kogoś innego i za nic nie można było dojść z tym do ładu. Podobną sytuację mamy w grze Kroko-loko, gdyż zadaniem graczy jest znalezienie winnego dzięki uzyskanym z komputera informacjom o przestępcy, jednocześnie ćwicząc ich spostrzegawczość, koncentrację i pamięć.
Rozkładamy karty tak, że tworzą kwadrat (6x6), następnie jedna z osób (lub każdy po kolei, to zależy od ilości graczy) ustala, kogo będziemy szukać. Robi to za pomocą specjalnych kart z informacjami o poszukiwanym. Sprawdzamy, czy będziemy szukać krokodyla czy Pani Krokodyl, grubego, czy chudego, niebieskiego czy zielonego, w okularach czy bez itp.
Zadaniem graczy jest jednak nie tylko znalezienie zwierzęcia o wylosowanych kryteriach, ale również ustalenie, kto jest winny... Wszystko zależy od tego, kto na kogo wskazuje. Trzeba zatem być spostrzegawczym i uważnym oraz zapamiętać reguły gry (pozwalające ustalić, kto zawinił). Wszyscy grają równocześnie i wygrywa ten, który jako pierwszy zbierze trzech przestępców.
Wydawnictwo Rebel znów postarało się o solidne, wytrzymałe i estetyczne opakowanie z metalu. Gra jest niewielka, więc można ją bez problemu zabrać ze sobą w podróż. Świetnie sprawdzi się również na imprezach. Sama grałam w nią z moimi dorosłymi znajomymi i bawiliśmy się naprawdę świetnie.
Gra ćwiczy dziecięcą spostrzegawczość, szybkość myślenia, pamięć, wyobraźnię i koordynację słuchowo - wzrokową, ale przede wszystkim gwarantuje wspaniałą, rodzinną zabawę! Gra jest zatem świetnym prezentem gwiazdkowym dla dzieci od 5 roku życia.
Za grę serdecznie dziękuję wydawnictwu Rebel!
·
Nazwa gry: Kroko-loko
·
Wydawnictwo: Rebel
·
Liczba graczy: 2-5
·
Wiek graczy: 5+
·
Ocena: 5/6
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz