środa, 29 marca 2017

"Frogi", czyli jak Granna uczy logicznego myślenia godnego szachisty




Kiedy po raz pierwszy spojrzałam na tę grę, byłam pewna, że będzie banalnie prosta i dziwiłam się, że jest dopiero od 7 lat. Sytuacja wyjaśniła się, kiedy zaczęłam grać...




Cała koncepcja gry jest banalna: chcemy, żeby żabki przeszły z naszego kwiatka na wszystkie pozostałe. W tym celu skaczą po liściach lilii wodnej i starają się jak najszybciej dotrzeć do celu. Wygrywa ten, którego żabki pierwsze dotrą do wszystkich liści. Brzmi prosto, ale wcale takie nie jest! Liść opuszczony przez żabę się zatapia (i aby na niego wejść najpierw trzeba go "odtopić", a dopiero w kolejnym ruchu wejść na liść), a na planszy są umieszczone karty akcji, które mogą zarówno ułatwiać jak i utrudniać grę. Takie karty, to na przykład niezatapialny liść, dodatkowy ruch czy strata ruchu. 


Podobne karty akcji mają również gracze i mogą je wykorzystać w dowolnym momencie gry. Moją ulubioną jest taka dająca możliwość zahipnotyzowania przeciwnika i zmuszenia go do wykonania jakiegoś ruchu, na który absolutnie nie miał ochoty... Prócz tej są między innymi karty pozwalające na podwójny skok, zatopienie niektórych liści lub wymianę kart z planszy. 



Do gry są potrzebne zdolności strategiczne i logiczne myślenie. Stąd moje porównanie do szachów: musimy przewidzieć ruchy przeciwnika i grać tak, żeby nie ułatwiać mu życia... Myślimy zatem nie tylko o swoich ruchach, ale także o tym, co może chcieć zrobić nasz przeciwnik i jak mu w tym przeszkodzić. 



Na pochwałę zasługuje również przyjazna i jednoznaczna grafika, solidnie wykonane tafelki tworzące planszę oraz urocze żabki, na które nawet patrzy się z przyjemnością. Gra pozwala również na dużą kreatywność: tafelki możemy układać według własnego pomysłu (ważne jest jedynie to, by każdy gracz miał taką samą odległość do pokonania), a grę również można modyfikować i dostosować ją do wieku graczy. Jedynym mankamentem jest dla mnie ciut za duże pudełko, jednak grę spokojnie można sobie zapakować w woreczek i zabrać na urlop, by zapewnić dzieciom dodatkową rozrywkę. 


Bawiłam się naprawdę świetnie, zarówno w dziecięcym gronie graczy jak i tym dorosłym. Im więcej graczy, tym weselnej, gdyż można sobie pozwolić na złośliwe ruchy i tym trudniej dotrzeć do kwiatków... Gra spodoba się zatem zarówno dzieciom jak i dorosłym i doskonale sprawdzi się jako gra rodzinna. Wielką zaletą, prócz świetnej zabawy, jest tutaj możliwość rozwoju logicznego myślenia i zdolności strategicznych. Polecam gorąco i jestem pewna, że ta gra długo się mojej rodzinie nie znudzi... 

Za grę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Granna! 


  • Nazwa gry: Frogi
  • Autor: Adam Kałuża 
  • Wydawnictwo: Granna
  • Seria: GRAMY
  • Wiek graczy: 7+
  • Liczba graczy: 2-4
  • Czas rozgrywki: 2o minut
  • Ocena: 6/6 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty