niedziela, 20 września 2015

Psychologia dla bystrzaków - Adam Cash - dowiedz się czegoś o sobie! :)



Wiele razy, kiedy odwiedzałam księgarnie, napotykałam różnego rodzaju książki z serii "dla bystrzaków", jednak dopiero teraz bliżej przyjrzałam się jednej z nich i zostałam pozytywnie zaskoczona!



Jestem pedagogiem, a pedagogika jest nierozerwalnie związana z takimi dziedzinami wiedzy, jak socjologia czy psychologia... Przyznam Wam szczerze, że kocham ten pedagogiczno-psychologiczny świat, więc z dużym zapałem zabrałam się do lektury Psychologii dla bystrzaków!



Po 5 latach studiów i wielu godzinach spędzonych nie tylko na zajęciach, ale również nad różnego rodzaju książkami bałam się, że wiele informacji z tej pozycji nie będzie dla mnie niczym nowym... Na szczęście byłam w błędzie! Okazuje się, że w książce znajdziemy naprawdę dużo wiedzy! Moim zdaniem jest ona swoistym vademecum psychologicznym, gdyż opowiada o wszystkim tym, co najistotniejsze. Dzięki Psychologii dla bystrzaków jesteśmy zatem w stanie poznać podstawy psychologii, a jeżeli któreś zagadnienie nas szczególnie zainteresuje - znaleźć informacje w publikacjach omawiających dany problem znacznie dokładniej... Dzięki temu książka spełnia wiele celów jednocześnie – prezentuje, czym się zajmuje psychologia, uczy oraz (tak jest w moim przypadku) pomaga usystematyzować wiedzę i odświeżyć sobie niektóre informacje.

Moim zdaniem ta książka przyda się dosłownie każdemu, gdyż pozwala lepiej zrozumieć otaczający nas świat! Dowiemy się więcej o stresie, inteligencji, emocjach, przyczynach różnych zachowań, chorobach psychicznych i tysiącach innych rzeczy, będących podstawą ludzkiej egzystencji.

Psychologia dla bystrzaków opowiada również o wielu najważniejszych eksperymentach psychologicznych. Niektóre są naprawdę szokujące.

Wielką zaletą książki jest również prosty i zrozumiały język, pozbawiony nadmiernej ilości profesjonalnej nomenklatury. Dzięki temu książkę zrozumie dosłownie każdy i każdy nauczy się z niej czegoś o sobie i innych. Atutem są także obrazki, które znacznie ułatwiają zrozumienie niektórych informacji. Książkę muszę również pochwalić za dużą przejrzystość – mam tutaj na myśli nie tylko szczegółowy spis treści, ale również to, że wiele rzeczy jest opisanych w punktach, każdy rozdział poprzedza informacja o tym, czego się z niego dowiemy, a na marginesach pojawiają się czasem ikony, które zwracają uwagę na najistotniejsze informacje. To wszystko sprawia, że książka jest najzwyczajniej w świecie wygodna i przyjemna w odbiorze.


Cieszę się, że ta książka trafiła w moje ręce! Polecam ją z całego serca, gdyż może Wam ułatwić funkcjonowanie w skomplikowanym świecie ludzkich relacji… Jestem przekonana, że jeśli tylko zaczniecie tę lekturę, to będziecie chcieli uzupełnić swoją wiedzę o nowe informacje i już zawsze będziecie inaczej patrzeć na drugiego człowieka.

·         Autor: Adam Cash
·         Tytuł Oryginału: Psychology for Dummies
·         Seria: dla bystrzaków
·         Gatunek: podręcznik
·         Język Oryginału: angielski
·         Liczba Stron: 350
·         Rok Wydania: 2014
·         Numer Wydania: II
·         ISBN: 9788324681587
·         Wydawca: Wydawnictwo Helion (Septem)
·         Oprawa: Miękka
·         Miejsce Wydania: Gliwice
·         Ocena:  6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty