piątek, 25 września 2015

"Trening intelektu" P. Mechło i J. Grzelka ćwiczą pamięć i koncentrację w 31 dni



Ostatnio wiele opowiadałam o kreatywności, ale wspominałam również o treningu pamięci czy koncentracji. Tym razem chciałabym Wam zaprezentować książkę, która pomoże wyćwiczyć wszystkie wyżej wymienione cechy!




Trening intelektu, to książka pełna praktycznych i bardzo różnorodnych ćwiczeń... Jedne z nich są proste, drugie trudne, trzecie męczące, czwarte przygnębiające, a piąte zabawne! Czasem sprawiają przyjemność i dają satysfakcję, czasem irytują (bo są uciążliwe i pokazują nam, że niewiele umiemy), a czasem są śmieszne i zaskakujące (zwłaszcza te dotyczące kreatywności). Niekiedy musimy coś policzyć, narysować, podać synonim bądź antonim, zapamiętać wyrazy, a czasem nawet rozwiązać literowe sudoku. Część zadań mnie zaskoczyła, część rozśmieszyła, a część załamała... Większość jednak sprawiła przyjemność i pozwoliła na sprawdzenie moich umiejętności! Najchętniej dobierałam synonimy i antonimy (w tym jestem dobra!), bądź wykreślałam wyrazy, a liczenie zawsze było dla mnie koszmarem… Czego jednak się nie robi dla własnego dobra?

Prócz różnorodnych i ciekawych ćwiczeń książka zawiera również ciekawy wstęp, który tłumaczy czym jest intelekt i co należy wyćwiczyć, aby go zwiększyć! Należy zatem pracować nie tylko nad pamięcią czy wiedzą, ale również nad kreatywnością, koncentracją a nawet językiem.


Muszę przyznać, że nie wszystkie ćwiczenia sprawiały mi przyjemność! Nigdy nie lubiłam matematyki, a moja pamięć zawsze była słaba... Muszę jednak przyznać, że te ćwiczenia naprawdę pomagają! Trzeba pamiętać, że wymagają od nas systematyczności i samozaparcia, aby przez 31 dni, codziennie, poświęcić 15 minut na ćwiczenia intelektu! Jestem przekonana, że każdy poczuje różnice, jeżeli tylko potraktuje to wyzwanie poważnie...

Dużym plusem Treningu intelektu jest to, że jest po prostu zeszytem ćwiczeń! Teorii mamy jedynie troszeczkę na wstępie książki, a później już same zadania do uzupełnienia. Dzięki temu, że możemy robić ćwiczenia od razu w książce, bez obaw, że zgubimy później swoje rezultaty. Możemy więc porównać swoje wyniki z pierwszych dni ćwiczeń z naszymi wynikami z końca treningu.

Warto również wspomnieć, że książka otrzymała nagrodę Teofrasta (jako Psychologiczna Książka Roku 2011) od Magazynu Psychologicznego Charaktery. Polecam ją zatem każdemu, kto chce trochę nad sobą popracować, aby szybciej się uczyć, lepiej pamiętać albo po prostu sprawdzić swoje siły… Zadbajcie zatem o swój najcenniejszy mięsień, jakim jest mózg i zajrzyjcie do tej książki!


·         Autor: Paulina Mechło, Jolanta Grzelka
·         Tytuł Oryginału: Trening intelektu
·         Gatunek: poradnik
·         Język Oryginału: polski
·         Liczba Stron: 222
·         Rok Wydania: 2015
·         Numer Wydania: II
·         ISBN: 9788324666614
·         Wydawca: Wydawnictwo Helion (Septem)
·         Oprawa: Miękka
·         Miejsce Wydania: Gliwice
·         Ocena:  6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty