środa, 21 czerwca 2017

"Wiecznie głodny?" - David Ludwig i nauka mądrego jedzenia

Nadchodzi lato, więc każdy patrzy krytycznie na swój brzuch... Ojojoj! Nie jest dobrze! W sumie... Źle też nie jest! Ale zawsze może być lepiej, prawda? Tylko u większości z nas największą aktywnością jest wspinanie się po schodach do mieszkania... Z ciekawością zatem otworzyłam książkę, która obiecuje zrzucenie wagi tylko dzięki mądremu odżywianiu w trzech prostych krokach.



Moja prababcia zawsze mówiła, że jeżeli mam na coś ochotę, to znaczy, że mój organizm tego potrzebuje... Wierzę w to do dziś, z uśmiechem wspominając wczesne dzieciństwo i różne mądrości mojej rodziny. Okazuje się jednak, że coś w tym musi być! Przecież po każdej diecie, jak już się przemęczymy, to rzucamy się na niektóre produkty z taką zachłannością, że aż strach się przyznać. Tym razem nie dostaniemy zatem "diety cud", ale parę rad, które nas nawrócą i przekonają, że tłuszcz może być zdrowy, a nawet może wspomagać odchudzanie! David Ludwig obala stereotypy, opowiada o tym, że "kaloria kalorii nierówna", uczy co wyrzucić z lodówki i pozwala jeść pełnotłuste sery i pić tłuste mleko. Jak można chudnąć przy tak zaskakującej diecie? Jestem pewna, że można - zdrowe zwyczaje żywieniowe naprawdę mogą zmienić metabolizm...

Program stworzony przez autora składa się z 3 faz. Pierwsza ogranicza węglowodany i dzięki temu uruchamia proces odchudzania, druga sprawia, że nasz metabolizm wchodzi w "tryb spalania tłuszczu", a trzecia ma na celu unormowanie wagi ciała i polepszenie samopoczucia. Brzmi pięknie, ale nie mam pojęcia, jak będzie działać, bo to przecież musi potrwać... Jestem jednak pewna, że trochę oczyszczę swój organizm i poczuję się lżejsza. 

Wielką zaletą książki jest to, że jest pięknie wydana. Nawet przepisy dołączone do książki czytałam z przyjemnością i rosnącym ślinotokiem, który przecież nie jest zbyt dobry dla odchudzających się, ale cóż zrobić? Do tego napisano ją lekko, przyjemnie, ale rzeczowo, więc miło się ją czyta. Sporo tu też humoru i "małych quizów", dzięki którym możemy sprawdzić swoją wiedzę. Zabrakło mi jedynie kolorowych ilustracji, ale to już odzywa się moja dziecięca strona i słabość do obrazków.



Nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów bez aktywności fizycznej, ale jestem pewna, że dzięki zawartym w książce radom będziemy się czuli lżej, zdrowiej i swobodniej. Widać, że David Ludwig wie, o czym mówi: wszystkie swoje słowa popiera na badaniach i własnych doświadczeniach. 

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Znak!

  • Tytuł: Wiecznie głodny? 
  • Autor: David Ludwig
  • Wydawnictwo: Znak 
  • Rok wydania: 2017
  • Liczba stron: 410 
  • Ocena: 5/6 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty