środa, 19 września 2018

"Krasnoludki. Fakty. Mity. Głupoty.", czyli jak Maciej Szymanowicz zachwycił mnie wyobraźnią

Już przy Roku w Krainie Czarów przekonałam się, że w głowie Macieja Szymanowicza dzieją się dość niepokojące rzeczy. Teraz już wiem, skąd to szaleństwo i zaskakująca kreatywność! Autor cierpi na Krasnoludozę wesołkowatą po zażyciu Krasnovitalu... Obawiam się, że po lekturze tej książki też jestem już zarażona i bardzo mi z tym dobrze!





Jestem teraz w bardzo dynamicznym momencie swojego życia... Dużo pracy i mało czasu to dwa czynniki, które nie pozwalają mi już na czytanie przez całe wieczory. Kiedy jednak otworzyłam książkę o Krasnoludkach przepadałam na niemal godzinę i z uśmiechem zachwycałam się niesamowitymi pomysłami autora. Przestało się liczyć to, że nie mam czasu i powinnam opracować plan pracy na cały rok... Musiałam wszystko dokładnie obejrzeć! Teraz już wiem, skąd się biorą krasnoludki, co lubią, jak się bawią, czym się przemieszczają, jakie mają dyscypliny sportowe i dlaczego kurz w domu pojawia się ciągle w tych samych miejscach w niedługim czasie po odkurzeniu. Okazuje się, że za mój poranny brak energii i niezdarność też odpowiadają krasnoludki! W dodatku wyjadają ciastka z kieszeni, brudzą naczynia, bałaganią szuflady i zdarza im się robić wiele innych psot, które uchodzą im zawsze na sucho.

Poprosiłam o tę książkę z ciekawości, a okazało się, że to moja nowa miłość! Wiem, że dzieci docenią absurd zawarty w tej książce i zaczną go wykorzystać przeciwko nam - nudnym dorosłym. Jestem pewna, że teraz wszystko, co złe, będzie zrobione przez krasnoludki: bałagan, zaplątane słuchawki, skarpety na środku pokoju, plamy na ubraniach, a nawet brudne uszy. Niesamowicie się cieszę z tego, że autor daje dzieciom takie wspaniałe narzędzie do rozwoju wyobraźni! Chyba zgodzicie się ze mną, że wyobraźnia u dzieci pracuje znacznie gorzej, niż kiedyś. Teraz bardziej liczą się telefony, gry, komputery i niewiele ponad to. W gabinecie widzę bardzo wyraźnie, że zabawa "w udawanie" sprawia coraz większy problem. Dzięki takim książkom jak ta na pewno zacznie się to zmieniać na lepsze i dziecięce głowy znów wypełnią się szalonymi historiami. Cieszę się, że autor ma w sobie nadal takie pokłady humoru i kreatywności.


Godne pochwały są tu przede wszystkim wcześniej wspomniane pomysły, ale też oczywiście rysunki - wyraźne, wesołe i zachwycające. Opisy dodają książce kolorytu i budzą jeszcze większe rozbawienie. Dodatkowo przy każdym kolejnym przeglądaniu tej książki odkryjemy na pewno coś zupełnie nowego.

Wydanie jest jak zwykle super porządne i przetrwa wiele dzięki grubym stronom... Krótko mówiąc książka jest świetna i sprawi przyjemność zarówno dzieciom jak i dorosłym. Ja nadal uśmiecham się, kiedy pomyślę o krasnoludzkiej olimpiadzie, zabawie w chlupiącą wodę w brzuchu, chorobach krasnoludków, czy o krasnalach wciągniętych do odkurzacza i wychodzących przez filtr, by odnieść brud na miejsce. Gorąco polecam i dziękuję autorowi za to, że ma w sobie tyle magii i humoru. Czekam na więcej!

Za książkę gorąco dziękuję Wydawnictwu Nasza Księgarnia!

  • Tytuł: Krasnoludki. Fakty. Mity. Głupoty.
  • Autor: Maciej Szymanowicz
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
  • Rok wydania: 2018
  • Liczba stron: 27
  • Ocena: 6!/6

1 komentarz:

Popularne posty