wtorek, 31 października 2017

"Opowiem ci, mamo, co robią pociągi", czyli jak zainteresować dziecko otaczającym je światem


Mamo, mamo, a jak działa pociąg? Dlaczego leci mu taki dym, a z samochodu czy tramwaju to nie leci? Mamo, a dlaczego pociągi się od siebie tak bardzo różnią? A po co kierowca w pociągu, skoro i tak jedzie po torach? – każdy rodzic wie, że te (lub podobne) pytania w końcu nadejdą. A jeżeli nie nadejdą, to warto do nich sprowokować, prawda?


Oczywiście, że prawda! Trzeba bowiem młodych ludzi jak najbardziej interesować otaczającym ich światem. Właśnie dlatego wydawnictwo Nasza Księgarnia stworzyło cykl pięknie wydanych książek Opowiem ci, mamo, w której tłumaczą „co i jak” i pokazują, jak szalenie interesujący jest świat. Znam już samoloty, pszczoły (cudo!), a teraz przyszła pora na… POCIĄGI!




Wstyd się przyznać, ale nie wszystko co w tej książce było dla mnie oczywiste. Na przykład znaki drogowe dla pociągów są dla mnie zupełną nowością! Prócz tego książka jest też wzbogacona o świetne zagadki.

Tradycyjnie, Nasza Księgarnia zachwyca wydaniem: tekturowe strony, duży format, piękne ilustracje i mnóstwo ciekawych informacji w dostosowanej do dziecka formie. Czego chcieć więcej? Obrazki są szczegółowe i tak przemyślane, żeby nie dostać „oczopląsu” od nadmiaru informacji, ale móc się spokojnie przyjrzeć temu, co się dzieje na ilustracji. Prawdopodobnie książka zafascynuje głównie chłopców, ale część dziewczynek też pewnie będzie zachwycona. Żałuję niesamowicie, że nie było tego typu książek, kiedy ja byłam mała. Mój tata miałby zdecydowanie lżej, bo nie musiałby sam odpowiadać na setki nurtujących mnie pytań…


Gorąco polecam CAŁĄ serię Opowiem ci, mamo. Jestem pewna, że się nie zawiedziecie, a dzieci będą zachwycone.

Za książkę gorąco dziękuję Wydawnictwu Nasza Księgarnia!

  • Tytuł: Opowiem ci, mamo, co robią pociągi
  • Autorzy: Marcin Brykczyński, Artur Nowicki
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
  • Rok wydania: 2017
  • Ocena: 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty