Żeby nasze dziecko nie miało wady wymowy, musimy o nie
dbać pod każdym względem bawić się z nim, śpiewać i oczywiście ćwiczyć buzię i
wymowę głosek. Część z głosek i ich połączeń z innymi głoskami są jednak
szczególnie trudne i to właśnie im poświęcono tutaj największą uwagę.
W każdym z wierszyków ćwiczona zbitka głosek jest wyraźnie oddzielona, aby
dziecko mogło skupić się właśnie na nich, a rodzic lub logopeda miał możliwość
bezproblemowej oceny wymowy podopiecznego. Pierwsza część książki zawiera rymowanki
bez najtrudniejszych głosek (sz, ż, cz, dż, r), gdyż specjalną uwagę poświęcono
im w drugiej części. Autorzy zadbali zatem o stopniowanie trudności. Dużą
zaletą jest dla mnie również komentarz do każdego z wierszyków, dzięki czemu
wiadomo, na co zwrócić uwagę oraz pytania i tematy do rozmów z podopiecznym.
Zachwycił mnie również wierszyk do ćwiczeń buzi, języka, warg i żuchwy podany na wstępie książki. Cudownie, że autorzy przypominają o tych ćwiczeniach i zachęcają rodziców do usprawnienia narządów mowy dzieci. Do tego książka jest pięknie wydana i wzbogacona o wyraźne i sympatyczne ilustracje Karoliny Dziewy.
To już druga książka Elżbiety i Witolda Szwajkowskich (z ilustracjami Karoliny Dziewy), którą mam w swojej biblioteczce. Po raz kolejny jestem zachwycona tym, jak głęboko autorzy przemyśleli formę książki. Polecam ją wszystkim - rodzicom, pedagogom, logopedom. Wierszyki pozwolą przećwiczyć głoski w trudnych zestawieniach i odkryć ewentualne nieprawidłowości w mowie dziecka.
- Tytuł – Sto wierszyków do ćwiczenia głosek w trudnych zestawieniach, czytaj z dzieckiem i słuchaj, jak mówi
- Autorzy – Elżbieta i Witold Szwajkowscy
- Ilustracje – Karolina Dziewa
- Wydawnictwo – Wilga (GW Foksal)
- Ocena – 6/6
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz