niedziela, 29 listopada 2015

Adamada dba o rozwój dzieci i proponuje im... łamigłówki!


Kiedy byłam dzieckiem - kochałam wszelkiego rodzaju zagadki, łamigłówki, krzyżówki, wykreślanki i inne zadania, które wymagały ode mnie koncentracji i dużego zaangażowania. Niestety dzieci coraz rzadziej wykonują tego rodzaju zadania, choć na pewno (tak jak ja), bardzo to lubią! Książeczki tego typu są często chaotyczne i przepełnione wszelkimi rodzajami zadań, jakie są tylko możliwe... Wydawnictwo Adamada rezygnuje z tego chaosu i proponuje dzieciom... OBRAZKOWE SUDOKU!




Książka, którą chcę Wam dziś zaprezentować, należy do cyklu Łamigłówki, wydanego przez wydawnictwo Adamada. Wyraz "książka" nie jest chyba trafnym słowem, gdyż ma formę notatnika i każdą z kartek można po prostu... wyrwać. Ułatwi nam to perforowanie. Kartki są grube i sztywne, więc będzie się na nich wygodnie pracować nawet po wyrwaniu.

"Grupuj piątki" jest dla mnie pewnego rodzaju sudoku dla dzieci, jednak zamiast liczb - mamy obrazki! Nie musimy jednak nic wpisywać, a jedynie połączyć ze sobą pięć różnych obrazków. Wymaga to od dzieci sporej koncentracji. Zabawę urozmaicą im na pewno różnorodne obrazki - raz grupujemy zwierzęta, raz cyferki, roboty, owoce, warzywa a czasem nawet smoki! Wszystkie te stwory są bardzo ładnie narysowane.


Jestem przekonana, że ta mała książeczka nie tylko sprowokuje do pracy szare komórki, ale również sprawi dzieciakom wiele radości i będzie źródłem satysfakcji. Wbrew pozorom takie grupowanie 5 wcale nie jest takie proste!

Pod koniec książki znajdziemy również rozwiązania. Warto jednak zauważyć, że zwykle prawidłowe jest więcej niż jedno rozwiązanie.

Z serii łamigłówki ukazały się także:
1.Szukaj różnic
2. Znajdź taki sam obrazek
3.Idź do celu
4. Podstaw liczbę
5. Przejdź labirynt

Zachęcam również do zajrzenia na stronę Wydawnictwa Adamadahttp://www.adamada.pl/ , gdzie znajdziecie znacznie więcej ciekawych i wartościowych książek dla dzieci (z podziałem dla dzieci trzyletnich, czteroletnich, pięcioletnich i sześcioletnich). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty